"Kunden har alltid rätt", men... Man blev avslängd från tåget

Tony Svensson-Ramlinger gjorde sin sista dag på semestern, hade nyss tagit avsked från sin flickvän i Hultsfred och steg på kustpilen mot Linköping.

Linköping2010-07-23 06:37

Strax innan Vimmerby får han besked från tågvärden att det inte går att betala med bankkort på Kustpilen som han färdades med.

Hade bråttom
Hastigt och lustigt blir han avhyst från tåget och får vänta några extra timmar i Vimmerby på nästa tåg.
- Det var i lördags som jag steg på tåget 14 04 för att åka hem från min semester. Jag hade bråttom för jag hade en del att göra hemma men fick gå av i Vimmerby, berättar en uppbragt Tony Svensson-Ramlinger som nu har klagat på den bristfälliga tågtjänsten.
- Jag gick in på deras hemsida i söndags och anmälde min försenade åktur. Än så länge har jag inte fått något svar från Kalmar Läns Trafik.

Det lilla extra
Kustpilen är tågtrafiken mellan Kalmar-Linköping respektive Västervik-Linköping. De som ansvarar för trafiken är Kalmar Läns Trafik AB och AB Östgötatrafiken och de har valt Veolia Transport att köra tågen. På sin hemsida förklarar Kalmar Läns trafik att man vill utveckla Kustpilen;
" till ett av Sveriges mest personliga och trevliga sätt att resa på - resan med det lilla extra!"
- Jag blev väldigt förvånad för jag har inte haft något besvär med mitt bankkort från SE Banken tidigare. När jag frågade varför inte kortet gick att använda sa tågvärden bara att jag skulle läsa KLTs reseinformation innan jag påbörjat min resa, säger Tony som naturligtvis gick hem och studerade KLT s (Kalmar Läns Trafik) resestadgar noga.
- I reseinformation står det att går bra att betala med bankkort, så uppenbarligen visste inte tågvärden själv vad som gällde, menar Tony som nu inväntar svar från kundtjänst via mail.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om