Omsättningen landade på 121,2 miljarder dollar vilket var betydligt bättre än analytikernas tips på 119,5 miljarder dollar.
Både bolagets molntjänster och reklamverksamhet ökade kraftigt. Samtidigt är bolagets omsättningsökning på sju procent, samma som föregående kvartal, relativt låg jämfört med vad aktieägarna tidigare blivit bortskämda med. Kunder pressas av stigande inflation, och väljer också att prioritera att äta ute och resa när pandemin klingar av, i stället för att nätshoppa.
Vd:n Andy Jassy säger i ett uttalande att omsättningen drivs av satsningar på prenumerationstjänsten Prime, men att bolaget samtidigt pressas av högre transport- och energikostnader till följd av inflationen.
Amazon lämnade också en positiv prognos för det kommande tredje kvartalet där bolaget räknar med en omsättningsökning på mellan 13 och 17 procent, till mellan 125 och 130 miljarder dollar, jämfört med analytikernas förväntningar på 126,4 miljarder dollar.
Bolagets annonsintäkter landade på 8,8 miljarder dollar, också det bättre än förväntat.
Resultatet per aktie blev dock sämre än väntat, minus 0:20 dollar per aktie medan marknaden trott på plus 0:10 dollar per aktie.
Aktien steg tolv procent i efterhandeln.