Vid halv tio-tiden på fredagsförmiddagen fick Avanzas kunder stora problem att logga in på sajten för att göra affärer.
Enligt kommunikationschefen Sofia Svavar var appen sedan igång igen vid 10.45.
– Det var problem med sajten lite längre men allt funkade igen vid 11.30, säger hon.
NGM avstängd
Däremot är funktionen för orderläggning på NGM, nordic growth markets, fortfarande avstängd.
– Det har vi stängt av för att säkerställa att allt fungerar som det ska innan vi slår på det igen, säger Sofia Svavar.
Hon har ingen prognos för när det kan sättas igång igen, och har heller ingen information om vad problemen beror på.
I kommentarsfältet på Twitter, under beskedet från Avanza, är det gott om upprörda och sarkastiska uttalanden.
"Skön definition av 'allt'", skriver en Twitteranvändare.
Det är andra gången på samma vecka som Avanza drabbas av tekniska problem. På måndagen orsakades problemen av en bugg i en mjukvara från en extern leverantör.
– Det är inte samma problem som i måndags. Det vet vi, säger Sofia Svavar.
Det går inte att säga hur många kunder som påverkas av fredagens tekniska problem, enligt kommunikationschefen.
"Förjäkligt"
TT: Hur ser ni på att det är andra gången på kort tid som ni drabbas av problem?
– Förjäkligt, säger Sofia Svavar.
Finansinspektionen, FI, skriver i ett inlägg på Twitter att de följer utvecklingen och att de står i kontakt med Avanza.
"När den här typen av problem uppstår ska det hanteras. Banken behöver ta reda på vad som har hänt och åtgärda problemet".
Utöver det har myndigheten inga kommentarer.
– Det här har uppstått i dag så vi har inget mer att säga för ögonblicket. Men vi kommer att följa upp det här, säger Tomas Tolonen, pressekreterare på FI.
TT: Det är andra gången på en vecka och Avanza är en stor aktör, hur ser ni på det?
– Jag har ingen kommentar till det just nu, säger Tomas Tolonen.