Koncernen rapporterar en omsättning på 22,3 miljarder dollar, motsvarande 238 miljarder kronor. Det är en ökning med 4 procent jämfört med samma period i fjol.
Omsättningen är något lägre än förväntade cirka 22,5 miljarder dollar, rapporterar CNBC.
"Våra resultat för det här kvartalet återspeglar vad vi har åstadkommit genom den aldrig tidigare skådade förändring som vi genomför på Disney för att omstrukturera företaget, förbättra effektiviteten och åter sätta kreativiteten i fokus för affärsverksamheten", säger vd Robert Iger i kvartalsrapporten.
Färre abonnenter
Intresset för strömningstjänsten Disney+ fortsätter att minska. Antalet abonnenter är nu sammanlagt 146,1 miljoner. Då inkluderas Disney+ Hotstar som finns i bland annat Indien. Det är ett tapp med 7,4 procent jämfört med föregående kvartal.
Förväntningarna inför rapporten låg på 151,1 miljoner prenumerationer.
Omsättningen för avdelningen för medier och underhållning – där Disney+ ingår – föll med runt 1 procent, från 14,1 miljarder dollar till 14,0.
Höjer priset
Ljuspunkten i Disneys verksamhet är i stället nöjesparkerna, som har återhämtat sig efter pandemins nedstängningar. Omsättningen för den delen landade på 8,3 miljarder dollar, ett lyft med 13 procent jämfört med samma period förra året.
Samtidigt som rapporten släpps meddelar Disney att man höjer priset på en del av sina strömningspaket. Till exempel höjs priset för Disney+ med 27 procent till 14 dollar i oktober.