Modehusen Fendi, Giorgio Armani och Gucci är på plats. Till och med Ferrari som är mer känt för sina röda sportbilar finns med för att visa upp en ny klädkollektion.
När Milanos modeshow nu startat i veckan är det för första gången på riktigt efter coronautbrottet, vilket innebar att man fick hålla visningarna digitalt.
Nystarten skapar också förhoppningar för regionen. Just norra Italien med Milano var ett av de mest utsatta områdena i Europa när pandemin bröt ut 2020 med dödstal som rusade i höjden.
Ett skyltfönster
Milano, en av världens modehuvudstäder, har sedan 1950-talet stått som värd för modeveckan, som arrangeras två gånger per år: i februari/mars och i september/oktober. Förutom att den är ett skyltfönster för landets designers och modevaruhus generar den också stora intäkter för staden.
– Det finns tydliga tecken på optimism och alla går nu mot en återhämtning under 2022 även om viss osäkerhet återstår, sade Carlo Capasa, ordförande för landets handelskammare CNMI, till nyhetsbyrån AFP inför starten.
Fortsatta utmaningar
Italiens modebransch väntas omsätta 83 miljarder euro i år. Det är visserligen 20,9 procent mer än i fjol år men fortfarande bra mycket mindre än före pandemin.
Ytterligare en utmaning är att den för branschen så viktiga kinesiska kundgruppen inte kommer att vara på plats på grund av reserestriktioner. Däremot har myndigheterna i ett led att uppmuntra turism tillåtit inresor även för personer som kan uppvisa vaccin som inte sanktionerats av EU, läs ryska Sputnik.