Beslutet innebär att annonsörer, publicister och skapare av Youtube-videor inte längre kommer att kunna tjäna pengar på klimatförnekade innehåll via Googles plattformar.
Förändringarna träder i kraft i november och det blir då otillåtet att sprida reklam och intäktsgenererande innehåll som "säger emot den väletablerade vetenskapliga samsynen kring förekomsten av klimatförändringarna och dess orsaker", meddelar Google i ett uttalande.
Det handlar till exempel om material som påstår att klimatförändringarna är en bluff eller som förnekar växthusgasernas och mänsklighetens påverkan på klimatet.
"Annonsörer vill helt enkelt inte att deras annonser ska hamna bredvid den här typen av innehåll. Och publicister och kreatörer vill inte att reklam som framför dessa påståenden ska dyka på deras sidor eller videor," skriver Google.
Diskussioner om klimatförändringarna kommer fortfarande att tillåtas, exempelvis debatter om klimatpolitik, klimatförändringarnas olika effekter och ny forskning.
I förra veckan meddelade Youtube att man också tar bort vilseledande innehåll om godkända vaccin, exempelvis falska påståenden som att vaccin skulle kunna orsaka autism, cancer eller infertilitet.