Omsättningen motsvarar drygt 880 miljarder kronor och rörelseresultatet över 230 miljarder kronor.
Försäljningen under fjolåret drevs av stark efterfrågan i Europa, USA och Japan. Både försäljning och resultat ökade med 23 procent till rekordnivåer, skriver LVMH i ett pressmeddelande.
Efterfrågan i Asien som helhet har inte varit lika stark med anledning av covidnedstängningarna i Kina.
Exklusiva varumärken
Bokslutet motsvarar prognoserna. Analytikerna hade räknat med en omsättning på 78,9 miljarder euro och ett rörelseresultat på 21,9 miljarder euro, enligt Bloombergs prognossammanställning.
Vd Bernard Arnault konstaterar i en kommentar att det varit ett år med "ekonomiska och geopolitiska utmaningar" men att gruppen trots det lyckats leverera en "betydande tillväxt".
LVMH består av 75 exklusiva varumärken som Moët & Chandon, Dior, Louis Vuitton, Kenzo, Sephora, Guerlain, Tag Heuer och Givenchy.
Affärsområdet för mode- och lädervaror har tagit marknadsandelar och pekas ut som en starkt kraft under året. Detsamma gäller bland annat parfymer, klockor, champagne och konjak.
Högst värderat i Europa
För en dryg vecka sedan rapporterade nyhetsbyrån Reuters att koncernen LVMH:s värdering stigit till rekordhöjder på börsen – 400 miljarder euro, motsvarande ungefär 4 442 miljarder kronor.
Lyxjätten verkar sitta säkert på förstaplatsen som Europas högst värderade bolag.
På senare år har Bernard Arnault, sedan förra året världens rikaste man, givit sina fem barn än mer makt inom koncernen.
I början av januari utnämndes exempelvis dottern Delphine Arnault, som tidigare jobbat med Louis Vuitton, till vd för LVMH:s näst största bolag Christian Dior – ett besked som fick LVMH-aktien att skjuta i höjden.