Strömningstjänsten levde i mångt och mycket upp till förväntningarna. Vinsten per aktie uppgick till 2:88 dollar, mot förväntade 2:86 dollar.
Omsättningen för kvartalet hamnade däremot strax under förväntningarna, på 8,16 miljarder dollar mot 8,18 miljarder förväntade, rapporterar CNBC.
I fjol rapporterade Netflix för första gången en minskning i antal prenumeranter. Beskedet fick aktien att rasa, och Netflix ställde sig i raden av strömningstjänster som började fokusera på vinst snarare än tillväxt.
Ett första test var att införa en billigare, delvis reklamfinansierad, version av tjänsten på en del marknader i höstas.
Bolaget har tidigare berättat att 100 miljoner av dess kunder delar konton. Det är 43 procent av det totala antalet prenumeranter, skriver CNBC.
Därför testas nu en funktion där användare måste registrera en hemadress, och sedan lägga till två ytterligare användare för en extra kostnad.
På tisdagen meddelade strömningsjätten också att den lägger ned verksamheten som den grundades för – att skicka ut dvd-filmer med posten.