"Payday 3" har haft en skakig inledande period sedan det officiella släppet den 21 september. Användarna har inte kunnat komma in i spelet, som kräver internetuppkoppling.
Enligt Starbreeze är det inte serverkapaciteten som varit otillräcklig, utan en tjänst som ska portionera ut spelarna till servrarna som inte klarat av anstormningen.
– Vår underleverantör har jobbat dag och natt med att fixa det, säger försäljningschefen Staffan Nyström.
Olika uppdateringar har gjorts, fler är på gång, och situationen ska ha förbättrats.
Starbreeze ser över möjligheterna för spelare att kunna köra "Payday 3" offline, men det är rätt komplicerat.
Det svajiga släppet har påverkat aktien.
– Det är klart att det gjort det, det har vi märkt av, medger Nyström.
Trots motgångarna verkar spelarna som lyckats ta sig in vara nöjda.
– Vi har tappat lite momentum. Jag vill inte använda för starka ord – spelet har en livscykel på många år, så även om vi har en dipp nu är det bara början av dess livslängd, säger Staffan Nyström.