Enligt Ryanair-chefen Michael O'Leary kommer de berörda kunderna att erbjudas alternativa flygningar eller pengarna tillbaka.
Målet att nå upp till 183,5 miljoner passagerare i år är dock inte i farozonen som det ser ut nu, enligt O'Leary.
"Men om förseningarna förvärras ytterligare in i januari-mars 2024 kanske vi måste titta på siffrorna igen och möjligen justera ned dem något", skriver han.
Enligt Ryanair skulle Boeing ha levererat 27 nya flygplan under perioden september-december, men nu ser det ut att bara bli 14 . Flygbolaget hoppas att förseningen innebär en ökad leveranstakt från Boeing i början av 2024.
Ryanair har över 550 flygplan i sin flotta, men förseningarna innebär att baserna i Paris, Dublin, Bergamo, Neapel och Pisa kommer ha färre flygplan än planerat i trafik. Samma sak gäller Porto och Köln.
Bolaget har samtidigt drabbats av ytterligare en motgång i form av att EU-domstolen underkänt Ryanairs överklagan gällande statsstödet till konkurrenten SAS. EU-kommissionen godkände statsstödet när pandemin bröt ut 2020 och Ryanair väckte då talan. Redan i april 2021 fick man nej i EU-domstolens lägre instans men Ryanair valde då att överklaga till en högre instans vilken alltså gick på samma linje.