Tillväxten på intäktssidan avtog till 6 procent, jämfört med 41 procent motsvarande period förra året, rapporterar CNBC.
Totalt landade intäkterna på 69,1 miljarder dollar, motsvarande omkring 758 miljarder kronor. Analytikerna hade räknat med 70,6 miljarder dollar, enligt marknadsdataföretaget Refinitiv.
Rädslan för en kommande lågkonjunktur påverkar företagens vilja att köpa annonser, något som Alphabet delvis är beroende av.
Youtube, vars affär i huvudsak bygger på annonsintäkter, ser dessutom en ökad konkurrens från kinesiska Tiktok. För Youtubes del blev annonsintäkterna 7,1 miljarder dollar mot förväntade 7,4 miljarder dollar, enligt analysföretaget Street Account.
Molntjänstverksamheten Google Cloud gick bättre. Intäkterna landade på 6,9 miljarder dollar mot väntade 6,7 miljarder dollar, enligt Street Account.
Alphabets vinst per aktie blev 1:06 dollar. Det var klart lägre än förutspådda 1:25 dollar, enligt Refinitiv.
Aktien föll över 5 procent i efterhandeln på New York-börsen.