– Det har gått upp och ner under hela dagen, men vi har valt att fortsätta i morgon, säger SAS förhandlingsledare Marianne Hernæs på onsdagskvällen.
Förhandlingarna, som pågick i närmare tio timmar på onsdagen, återupptas klockan 9.00 på torsdagsmorgonen.
– Det är komplexa frågor, därför behöver vi extra tid. Det är parterna inställda på, säger Hernæs.
Roger Klokset som leder det norska pilotfacket vill inte kommentera huruvida SAS kommit med några nya bud, eller hur nära parterna ligger en lösning.
– Vi har alltid haft hopp om att finna en lösning med SAS, det hade vi sist och det har vi också nu.
Han vill heller inte ge en uppskattning om hur lång tid förhandlingarna kan ta.
– Vi har hela tiden varit tydliga om vad som ska till, och att nyckeln ligger hos SAS-ledningen. Det är de som bestämmer om vi går ut härifrån med en lösning eller inte.
Cirka 900 piloter strejkar
Inte heller den svenska medlaren Claes Stråth vill kommentera hur nära konflikten är en lösning och när strejken kan vara över.
– Vi vet inte, men vi har ambitionen så snabbt som möjligt. Vi arbetar på.
– Det finns väldigt många frågor i den här medlingen, vi är tacksamma för att det inte förs till några ytterligare, fortsätter Stråth.
Cirka 900 SAS-piloter har strejkat sedan i måndags förra veckan. Sedan dess har mellan 200 och 250 flygavgångar och 30 000 passagerare berörts dagligen.
I måndags gav båda parterna beskedet att de var villiga att börja förhandla igen.
Enligt flyganalytikern Hans Jørgen Elnæs tyder beskedet på att en lösning snart kan vara i sikte.
– Jag tror att vi kan prata om dagar, sade Hans Jørgen Elnæs till TT på tisdagen.
Kan dröja
Även om parterna kommer överens och strejken blir avblåst kan det ta ett par dagar innan SAS kan flyga som vanligt, enligt SAS presschef i Danmark.
– Många plan har stått parkerade under strejken, och därför måste de genomgå ett särskilt säkerhetsförfarande för att få flyga igen. Det tar tid, säger Alexandra Lindgren Kaoukji till danska nyhetsbyrån Ritzau.
Mekanikerna i Köpenhamn avbryter sin sympatistrejk och återgår till jobbet på torsdagen, rapporterar DR på onsdagskvällen.
Eftersom mekanikerna strejkat måste fler obligatoriska kontroller av planen genomföras innan de kan lyfta från Köpenhamn. Enligt reglerna ska detta ske var tredje dag, men det har inte skett under strejken, skriver Ritzau.
Därför kan det gå snabbare från Oslo och Stockholm.
– Sammantaget kan det ta några dagar innan vi har alla plan klara. Men det finns plan som kan avgå snabbare, säger Alexandra Lindgren Kaoukji.
Rättad: I en tidigare version av artikeln förekom ett felaktigt namn.