Den som ville boka en flygresa med bolaget på tisdagseftermiddagen stötte på patrull. Ett felmeddelande visades när uppgifter matades in i hemsidans sökfält, och på kvällen var problemen ännu inte lösta.
Vad eller vilka som ligger bakom attacken är ännu okänt, liksom vilken typ av attack det rör sig om.
– Vi kan bara se att de ligger nere och vi arbetar för fullt för att återställa dem och stoppa attacken, säger Sandell.
Flera resenärer har mötts av felaktiga kontouppgifter i SAS telefonapp. Bolagets kommunikationschef Karin Nyman uppmanar användarna att inte logga in där.
– Man får sannolikt felaktig information, så därför vill vi inte att man går in på appen, säger hon vid 20-tiden.
Enligt Nyman är även bolagets passagerarlistor påverkade av attacken.
Klockan 21.40 publicerade SAS ett pressmeddelande där man ber om ursäkt till de passagerare som påverkats av attacken och skriver att bolaget jobbar på att lösa problemen.