Omsättningen ökade med 58 procent till 392 miljoner kronor medan vinsten före skatt landade på 117 miljoner kronor (65 miljoner kronor samma period föregående år).
Revolution Race börsnoterades förra sommaren till teckningskursen 75 kronor och aktien stiger vid Stockholmsbörsen med 6,6 procent och handlas nu omkring 100 kronor per aktie.
Trots de starka siffrorna har bolaget enligt vd och grundare Pernilla Nyrensten inte varit en av "kategorivinnarna" under pandemin, när e-handeln generellt har gått bra.
– Jag skulle säga att vi haft minimal påverkan på försäljningen på grund av pandemin. Multifunktionella kläder är ingenting som går ur tiden. Under pandemin gick alla e-handlare bra, nu börjar vi se en skillnad på vilka som var covid-boostade och de som har byggt långsiktigt, säger hon.
Snabba förändringar
När restriktionerna nu lyfts är det enligt Pernilla Nyrensten de e-handlare som har starka varumärken som kommer gå fortsatt bra.
– Vi är duktiga på att hänga med i förändringarna på de sociala plattformarna. Det som gällde för fem år sedan gäller inte längre. Då var det väldigt mycket fokus bara på Facebook. Nu är det Tiktok, Snap och Youtube som vuxit snabbare. Vi verkar på alla plattformar, man måste vara snabbfotad, säger hon.
Bolaget grundade paret Pernilla och Niclas Nyrensten i Pernillas pappas garage i Borås. De har aldrig haft några fysiska butiker, utan har varit digitala från start.
– Jag är uppvuxen i en entreprenörsfamilj och jag vet vad som krävs för att driva en lönsam business, säger Pernilla Nyrensten.
Men hon stänger inte dörren helt för att öppna fler tillfälliga fysiska butiker. En sådan plan fanns innan pandemin bröt ut.
Blickar utanför Norden
Den största marknaden för bolaget är Tyskland, som står för 49 procent av kvartalets omsättning. Näst störst marknad är Norden som står för 39 procent.
– Norden är vår mognaste marknad. Även om vi förväntar oss tillväxt här så ser vi störst tillväxtpotential i övriga världen, säger hon.
I juni gick bolaget in på den amerikanska marknaden via Amazon.
– I vanliga fall lanserar vi via våra egna kanaler. Men i USA finns det lite mer logistiska utmaningar eftersom det är en annan kontinent. Vi använder Amazon till en början för att kalibrera marknaden. Vi har många marknader som bubblar nu, USA, Storbritannien och Nederländerna, säger Pernilla Nyrensten.
"Har lyckats bra "
Även i Storbritannien säljer bolaget via Amazon, en försäljningskanal som nu återupptagits efter att ha pausats efter Brexit.
Pernilla Nyrensten vill inte prata om några specifika hot mot bolaget, mer än att bolaget alltid måste vara "förberett på oförberedda händelser".
– Det tycker jag att vi har lyckats bra med, både med Brexit och pandemin. Även om vi har fantastiska siffror så kommer vi behöva fortsätta fokusera på att lösa problem, säger hon.