Antalet betalande Viaplay-abonnenter ökade med 766 000 under andra kvartalet, vilket innebär ett lyft till 5,55 miljoner abonnenter – en ökning med 69 procent på ett år.
Viaplay, tidigare Nordic Entertainment Group (Nent), höjer samtidigt sitt mål för antalet abonnenter vid slutet av året till 7,3 miljoner, upp från 7 miljoner.
"Viaplays starka utveckling i Norden kompletteras med ytterligare tillväxt i den internationella verksamheten", skriver vd Anders Jensen i en kommentar.
Marknaden imponeras av utvecklingen. Viaplay-aktien har efter en timmes handel gått upp med drygt 9 procent på Stockholmsbörsen.
Bolaget redovisar samtidigt en vinst före skatt på 186 miljoner kronor för årets andra kvartal. Det kan jämföras med vinsten före skatt på 135 miljoner kronor under motsvarande kvartal ett år tidigare.
Omsättningen lyfte till 3 725 miljoner kronor, upp från 3 072 miljoner kronor ett år tidigare.
Inför rapportlämningen gick strömningstjänsten även ut med att bolaget köper upp den brittiska sportkanalen Premier Sport, som i nuläget har 222 000 betalande abonnenter.
Viaplay kommer även att lanseras i Storbritannien till hösten och har utsett Edward Breeze som brittisk sportchef.
Bolaget finns redan i de nordiska och baltiska länderna, Polen, USA och Nederländerna. Nästa år planeras även expansion in i Kanada, Tyskland, Österrike och Schweiz.