Uppgifterna har tidigare rapporterats av The New York Times. De kommer sedan Vice Media varslat anställda om uppsägning och stängt ned tv-programmet Vice News Tonight.
Vice Media driver en kabel-tv-kanal med namnet Vice och producerar dokumentärer och annat video-innehåll både till sina egna kanaler och andras.
Bolaget har tidigare lockat till sig investeringar och samarbete med stora mediekoncerner som HBO, Walt Disney och Fox. Men nu har Vice Media problem att hitta finansiärer för att rädda bolaget undan konkurs när annonsintäkterna stryps.
När det gick som bäst var bolaget värderat till 5,7 miljarder dollar (nästan 60 miljarder kronor).
Flödet av annonspengar riktas i allt högre utsträckning till Facebook, Google och Tiktok och har gjort det svårt att hitta pengar till journalistisk verksamhet på bolaget när konjunkturen viker nedåt.
Under våren har bland annat nyhetsbolaget Buzzfeed stängt ned sin nyhetsverksamhet samtidigt som nyhetsproducenten Insider varslat 10 procent av de anställda om uppsägning.