Danske Bank konstaterade redan i fjol att man hade gjort fel när man fortsatt sälja investeringserbjudandet Flexinvest Fri, trots att banken kände till att kunderna skulle göra förluster på investeringarna till följd av att avgifterna översteg den förväntade låga avkastningen.
Nu har man i utredningen av denna rådgivningshärva identifierat liknande problem när det gäller en produkt som marknadsförts med namnet Danske Porteføljepleje under perioden den 1 februari 2017 till den 5 juli 2018.
"Vår genomgång visar att omkring 900 kunder inte fick adekvat information om den väntade negativa nettoavkastningen", skriver Danske Bank i ett pressmeddelande, där man även ber om ursäkt för det inträffade och utlovar kompensation till de drabbade.
I skandalen kring Flexinvest Fri-erbjudandet drabbades 87 000 kunder som Danske Bank beräknar få ersätta med 400 miljoner danska kronor.
"Danske Bank fortsätter samarbeta med relevanta myndigheter i frågan", tillägger banken.