Annonsintäkterna utgör 82 procent av Twitters samlade intäkter.
Nedgången var djupare än väntat. Analytiker hade i snitt räknat med annonsintäkter på 585 miljoner dollar under kvartalet.
Twitter förklarar nedgången som en effekt av coronakrisen och den inrikespolitiska oron, med våldsamma protester, i USA.
Antalet användare av Twitter ökade samtidigt. Dagliga användare lyfte 34 procent till 186 miljoner konton, vilket var mer än väntat. Analytiker hade räknat med en ökning till 176 miljoner konton.
Totalt föll Twitters intäkter 19 procent i årstakt till 683 miljoner dollar i andra kvartalet. Detta gav en förlust på 1,2 miljarder dollar.
Exklusive engångseffekter kopplade till ett stort skatteuppskov blev förlusten 127 miljoner dollar eller 16 cent per aktie. Det låg i linje med förväntningarna på en förlust på 125 miljoner dollar.
Under andra kvartalet i fjol gjorde Twitter en vinst på 37 miljoner dollar.