Strax efter klockan 07 på morgonen möttes den som försökte använda Swish av ett meddelande om driftstopp.
– Det här är vår högsta prioritet just nu, att lösa detta. Jag kan tyvärr inte uppdatera mer om läget. Vi ska ha ett internt möte alldeles strax, sade presstalesperson Sofia Norén som bekräftade att det inte rörde sig som ett planerat driftstopp.
I appen möttes användare av hälsningen "Just nu har vi ett driftstopp i Swish och inga Swish-betalningar kan genomföras. För frågor om transaktioner, var vänlig kontakta din bank."
Strax före 08.30 var tjänsten åter i drift, enligt Swishs hemsida.
– Det har funkat sedan klockan 08 ungefär, volymerna är upp i samma nivåer och alla tjänster är uppe, säger Sofia Norén.
Vad som strulat vill Norén inte uttala sig om men bekräftar att det inte rör sig om någon överbelastningsattack.
– Man lokaliserade problemet ganska snabbt och löste det.