Omsättningen – som till stor del utgörs av reklamintäkter – ökade till 21,5 miljarder dollar, från 17,7 miljarder ett år tidigare. Analytikernas uppskattning var att omsättningen skulle bli 19,8 miljarder dollar.
Vinsten per aktie överträffade prognosen på 1:91 dollar, och landade på 2:71 dollar. Detta trots en annonsbojkott som pågick under delar av kvartalet, där flera storföretag som Coca-Cola och Unilever deltog.
Antalet personer som använder det sociala nätverket varje månad fortsätter att växa, nu till 2,74 miljarder. Räknas även Facebookägda Messenger, Instagram och Whatsapp in blir siffran 3,21 miljarder personer. Det är en ökning med 14 procent på ett år.
Siffrorna innebär att Facebook tjänade 7:89 dollar per användare under det senaste kvartalet, högre än prognosen på 7:32 dollar.
Marknadens reaktion på de överträffade prognoserna var dock sval. Vid 21.30-tiden svensk tid var aktien upp 0,6 procent.