Ökad försäljning för Clas Ohlson

Detaljhandelskedjan Clas Ohlsons försäljning ökade med 1 procent till 733 miljoner kronor i juli.

Dämpad kundtrafik i svenska storstadsbutiker, enligt Clas Ohlson. Arkivbild.

Dämpad kundtrafik i svenska storstadsbutiker, enligt Clas Ohlson. Arkivbild.

Foto: Henrik Montgomery/TT

Ekonomi, näringsliv & finans2020-08-14 07:30

Organiskt var det en ökning med 6 procent.

Onlineförsäljningen i juli lyfte med 47 procent till 54 miljoner kronor, medan försäljningen i jämförbara enheter och i lokal valuta steg 8 procent.

"Totalt når vi en organisk försäljningsökning om 6 procent och en ökning online om 47 procent. Jag ser detta som ett kvitto på att vi har hittat rätt i vårt kommersiella erbjudande i relation till kundernas behov under sommaren", skriver Lotta Lyrå, vd för Clas Ohlson, i en kommentar.

Hon tillägger att även om läget förbättras är kundtrafiken dämpad, framförallt i centralt belägna butiker i storstäder i Sverige.

I Sverige sjönk Clas Ohlsons försäljning i juli med 1 procent till 325 miljoner kronor.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!