Lyftet för Kinas industri i oktober var större än väntat. Analytiker hade i snitt räknat med en produktionsökning på 6,5 procent, enligt en Reutersenkät.
Aktivitetsökningen i Kina går på många cylindrar. Smältverk och raffinaderier pumpar ut mer aluminium och bränsle och den inhemska detaljhandeln har återhämtat sig efter nedstängningarna tidigare i år och växer nu med 4,3 procent i årstakt - den högsta tillväxttakten hittills i år.
Lyftet syns även i bilsalongerna. Bilförsäljningen steg med 12,5 procent i oktober, främst tack vare ökad efterfrågan på elbilar.
Och trots nedgången i början av coronakrisen kan Kina nu räkna hem en ökning för de fasta investeringarna under januari-oktober i år på 1,8 procent över fjolårets investeringar. Även detta är mer än väntat.
Den sektor där det ser fortsatt osäkert ut är exporten, då den omfattande smittspridningen i USA och Europa slår mot global efterfrågan.
Kinas BNP ökade med 4,9 procent under årets tredje kvartal jämfört med motsvarande kvartal i fjol. Men för helåret 2020 beräknas tillväxten stanna på drygt 2 procent till följd av Kinas ekonomiska tvärnit i början av året.