Törstsläckaren tror på tillväxt 2021

Läsk- och snackstillverkaren Pepsico räknar med tillväxt i år i takt med att vaccineringen mot covid-19 rullar ut och livet kan börja återgå mer och mer till hur det såg ut före pandemin.

Pepsi sätter sitt hopp till vaccinet och räknar med tillväxt 2021. Arkivbild.

Pepsi sätter sitt hopp till vaccinet och räknar med tillväxt 2021. Arkivbild.

Foto: David J. Phillip/AP/TT

Ekonomi, näringsliv & finans2021-02-11 12:39

Bolaget, med varumärken som Pepsi, Gatorade och Lays, räknar både med en organisk försäljningstillväxt och ökat justerat rörelseresultat.

Tidigare har konkurrenten Coca Cola sagt att bolaget tror på ökade intäkter.

Pepsico slog också analytikernas förväntningar på fjärde kvartalet. Nettointäkterna lyfte 8,8 procent till 22,5 miljarder dollar under kvartalet, motsvarande runt 187 miljarder kronor. Ekonomer hade räknat med intäkter på 21,8 miljarder dollar, enligt en sammanställning av prognoser gjord av Refinitiv.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!