För tredje dagen i rad har Swedbank störningar i sina digitala tjänster.
Till TT sade Swedbank att man har haft problem rörande inloggning i internetbanken och appen.
– Det kan fortfarande vara så att det finns kunder som har svårt att logga in, sade Ralf Bagner, presskommunikatör på Swedbank på torsdagskvällen.
Enligt Di var inloggning inte det enda problemet under torsdagen.
Tidningen skriver att aktieplattformen hos Swedbank inte fungerade när börsen var som mest turbulent och att många har hört av sig med klagomål.
Bankens presschef Unni Jerndal säger till Di att marknadsdata inte visades korrekt.
– Det är väldigt olyckligt.
I stället hänvisades man då till kundtjänsten – där det kunde uppstå telefonkö.
Besvikna kunder ska kunna göra en reklamation om de upplever att de förlorat pengar på grund av tekniska problem. Men hur det ska gå till är inte helt tydligt.
– Man får ta en dialog med sin rådgivare, och beskriva sin situation. Det blir väldigt specifikt för varje enskild kund, säger Jerndal.
– All ersättning utgår från gängse avtal och praxis på det här området.