Nestlé går bättre än väntat

Den schweiziska livsmedelsjätten Nestlés försäljningsframgångar i pandemin fortsätter och under första kvartalet i år var ökningstakten den största på tio år.

Nestlé fortsätter rada upp försäljningsframgångar i pandemin. Arkivbild

Nestlé fortsätter rada upp försäljningsframgångar i pandemin. Arkivbild

Foto: Laurent Gillieron AP/TT

Hälsa och sjukvård2021-04-22 08:41

Organiskt lyfte försäljningen för Nestlé med 7,7 procent. Det kan jämföras med en snittprognos bland analytiker på 3,3 procent och med försäljningsnedgången för konkurrenten Danone på 3,3 procent under samma period.

I produktutbudet ingår bland annat Nescafé, Kitkat, flingor och barnmat och en stark efterfrågan på kaffe, mjölkprodukter och djurfoder i pandemin bidrar till ökningen.

Nestlé har även haft framgångar i sina onlinesatsningar och för försäljningen av hälsovårdsprodukter under pandemin.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!