"Vad krävs för att Vimarhem ska agera på riktigt?"

Insändarskribenten har tröttnat på ludd, hår och klumpar med tvättmedel. "Jag och ett flertal andra hyresgäster har gjort x antal felanmälningar – men till vilket nytta? Tvättpassen börjas med att städa efter andra."

Den klassiska lappen i tvättstugan hjälper inte, menar hyresgästen som lessnat på stök och smuts och nu kräver att Vimarhem tar problemet på allvar.

Den klassiska lappen i tvättstugan hjälper inte, menar hyresgästen som lessnat på stök och smuts och nu kräver att Vimarhem tar problemet på allvar.

Foto: Mats Andersson / TT

Insändare2021-11-30 07:21
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Grisigt i Vimarhems tvättstugor är milt sagt. Tydliga tvättregler sitter uppe och har skickats ut, men ingen förändring sker. Jag och ett flertal andra hyresgäster har gjort x antal felanmälningar – men till vilket nytta? Tvättpassen börjas med att städa efter andra. Och så mysigt är det inte att plocka bort ludd och hår från en torktumlare jag inte ens använder. Stora klumpar med tvättmedel i facken samt tvättmedel strött på maskinerna. 

Vad krävs för att Vimarhem ska agera på riktigt? Det räcker inte att lägga papper på hög och blunda! Jag har fått till mig att andra tvättstugor som missköts har blippsystem. Så att man kan se vem som går in och ut i tvättstugorna. Vad skulle hända om vi som faktiskt sköter oss också struntar i reglerna? Det skulle gro igen totalt. Vid ett tillfälle kom jag ner och såg att det var stopp i avloppet, men det hade föregående struntat i.

För att det ska bli någon som helst trevnad i tvättstugorna måste Vimarhem ta oss hyresgäster på allvar. Jag är besviken på övriga hyresgäster som är nonchalanta och trött på att detta problem inte blir löst. Inte alls konstigt att det blir irritation. Det är ju som gjort för det dessvärre.