Vimarhems vd svarar på tvättstugekritiken

Svar på insändaren "Vad krävs för att Vimarhem ska agera på riktigt?"

"Vi är medvetna om bekymren med tvättstugor som inte sköts av våra hyresgäster och det är en stor utmaning för oss", svarar Vimarhems vd Johan Oléhn på kritiken.

"Vi är medvetna om bekymren med tvättstugor som inte sköts av våra hyresgäster och det är en stor utmaning för oss", svarar Vimarhems vd Johan Oléhn på kritiken.

Foto: Jimmy Karlsson

Insändare2021-11-30 16:40
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Vi är medvetna om bekymren med tvättstugor som inte sköts av våra hyresgäster och det är en stor utmaning för oss att försöka utöva någon form av kontroll av varje enskild hyresgästs sätt att hålla ordning.

Vi underhåller våra tvättstugor inklusive maskinpark på bästa sätt. Vi tittar på långsiktiga lösningar för att kunna lyfta nivån ytterligare för att i möjligaste utsträckning få hyresgästerna att se till att allt är bra till nästa granne kommer till tvättstugan.

Vi kommer att ta upp frågan med Hyresgästföreningen nästa gång vi träffas för att se om vi gemensamt kan arbeta fram hur vi ska få till en beteendeförändring bland våra hyresgäster.