Han får trots min bristande kunskap låna ut sitt namn i min beskrivning av denna institutions tokiga beslut.
Min slutsats av artikeln i denna tidning den 17 april angående "nya rutiner inom färdtjänsten", är att han är satt på sin plats för att tjäna samhällsmedborgarna.
Är det så, skall han med sina kollegor inte sitta och fantisera ihop nya systemlösningar utan att först ha förankrat idéerna hos brukarna, det är normal kutym inom samhällsplanering, åtminstone utanför detta något "skuggiga" Kalmar län.
Brukare av färdtjänst är på grund av nedsatta funktioner berättigade till denna samhällsservice, den är budgeterad och finansierad av offentliga skattemedel.
Att boka och kalla på samhällsservice skall naturligtvis ske med den metod som brukaren behärskar, det måste också vara utförarens ansvar att rätt kommunikationsteknik implementeras efter brukarens förmåga.
Såväl direktör Bodell som jag, du och många andra, kan anses som potentiella brukare av offentlig service i framtiden, det är vår rätt enligt nuvarande lagstiftning.
Jag kan tyvärr inte låta bli att reflektera över dessa "kreativa" beslutsfattares tankevärld; det är tyvärr lätt att dra slutsatsen att de är intellektuellt och emotionellt undermåliga sina befattningar, förlåt, även om min egen personlighet är filantropisk kommer tanken.
Ett kort citat från en känd filantrop:
?är det underligt att deras tummar blev krumma,
att fingrarna tedde sig fula o dumma
vicke vire är ofta en smärre skandal?.
Göta Kanal/Tage Danielsson
Lars Boström
Vimmerby
Färdtjänstnyttjare har rätt till denna tjänst
Det ska vara ett hedersamt uppdrag att tjäna medborgarna. Byråkrati får inte vara ett självändamål. Jag kan inte, utan att känna personen i fråga, ta för givet att trafikdirektör Karl-Johan Bodell, KLT, är att räkna in ibland alla dessa övertaliga byråkrater som regerar samhället.
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.