Kör man utmed sträckor med kameror, faller man snart in i tempot: bromsa ner inför kameror gasa på 20+, bromsa ner osv.
Jag tror inte dessa kameror har någon större effekt på olyckorna utanför 50 km-begränsningarna, använd dom där framförallt mycket gångtrafikanter finns.
Vi har ett vägnät som är gigantiskt i förhållande till vår befolkning, vi har stora avstånd tack vare landets geografiska utseende.
För att vara effektiva måste vi transportera oss någorlunda raskt, våra stora vägar klarar i vissa fall högre hastigheter.
Samtidigt som Vägverket investerar x antal hundra tusen i varje plåtpolis, håller man nere vägunderhållet på våra småvägar.
Vägstandarden är fruktansvärt dålig på många sträckor, inte minst i vårt län.
Man får sitta och parera för alla gupp, nerslutna vägbanor där tung trafik skapat decimeterdjupa fåror i vägbanan, lapptäcken av olika beläggningar mm.
För att inte tala om de kostnader vi som privatbilister får med stenskottsrutor, lackskador osv.
Det är synd att vi bilister är så flata, vi borde opponera oss betydligt mer.
Göran Andersson/5000 mil per år.
Hastighetsfanatiker på Vägverket
Det är frustrerande att se hur dessa hastighetsfanatiker på Vägverket får bestämma hur de stackars ynka pengar som budgeteras skall användas.Ett vajerräcke vid infarten mot Jönköping hade kunnat rädda fem liv för någon månad sen.Nä, då är det bättre att montera upp en massa hastighetskameror.
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.