KLT biter sig själv i svansen

KLT når inte fler resenärer med uppmonterade Quickautomater och stängda resecentrum i länet. Tillgång till personlig service och tjänst kommer alltid att uppskattas och efterfrågas av gemene man oavsett den IT-värld med elektronisk biljettförsäljning som nu är skapad.

Från läsekretsen2012-05-10 07:34
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

En stor ros till Magnus Danlid (C) ledamot i landstingsstyrelsen och KLT:s trafikstyrelse som nu ställer KLT:s VD Bodell mot väggen och ifrågasätter vart svindlande mångmiljonbelopp som Landstinget bidragit med tagit vägen, våra skattemedel som skulle öka kollektivresandet i länet med både tåg, buss samt över länsgränserna.
Panikhöjningar av biljettpriser och försämrad service genom att bland annat stänga resecentrum kommer inte öka upp biljettförsäljningen och pendlandet i länet.

KLT/JLT-resenär

Läs mer om