Många människor har varit engagerade i de många lyckade evenemang med mera som varit i Eksjö kommun.
Ett stort tack till alla inblandade som ställt upp och visat värdskapet från sin bästa sida. Värdskapet är det viktigaste i marknadsföringen av en kommun. Att se kunden, att fråga kunden, att hjälpa kunden är grundläggande självklara inslag som vi är bra på, vi får aldrig tappa den höga nivå vi har.
Årligen har vi ungefär 300.000 gästnätter i Eksjö kommun och jag har fått höra så mycket positivt av flertalet människor.
Vi har mycket att vara stolta över. Vi omsätter 230 miljoner och har 165 årsanställda inom besöksnäringen. Det här är en viktig näringsgren , där vi alla är viktiga aktörer.
För att få bättre flöde på parkeringsplatserna till nästa år tror vi att vi kunde förbättra oss inom några områden. Under sommarperioden/turistsäsongen kunde exempelvis alla anställda inom butiker och restauranger och kommun med mera kunna ställa sina bilar i ytterområdena, eller ta cykel istället.
Vi har parkeringsplatser så det räcker men vi kanske ska upplysa varandra och turister om var vi kan parkera istället. Under sommarperioderna är det viktigt att turisterna, besökarna och kunderna ska kunna parkera enkelt.
Att parkera vid Olsbergs Arena innebär bara en sträcka på cirka 300 meter till centrum. Vi accepterar ofta i andra städer att gå mer än 300 meter.
Marcus Axelsson Näringslivs- & Turistchef, Eksjö kommun
Lars- Erik Spaak, Trafikingenjör, Eksjö kommun
Parkera utanför Eksjö centrum
Ja, då är ännu en sommar över. Vilken fantastisk sommar vi haft, både vädermässigt och evenemangsmässigt.
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.