Det är det här som elever måste få reda på. Jag påstår inte att ert jobb ni gör är dåligt men informationen ut till era "kunder" måste bli bättre. De måste få veta vem, var och hur man hör av sig till om man har önskemål/klagomål.
För vart hamnar klagomålen just nu? Jo, hos kökspersonalen på skolorna och det är helt fel. Vissa klagomål kan kanske kökspersonalen påverka men de flesta klagomålen är du och kostenheten som bestämmer om. Och jag tror faktiskt ni vill veta vad det är för klagomål som elever så ni kan ändra på det. För som sagt vem vill inte ha glada kunder?
Ni måste besöka skolorna mer och visa vilka ni är och hur man kan komma i kontakt med er. Och visst "live" är bättre det håller jag med om men man måste även uttrycka sig i media för att kunna få igång debatten och få andra att engagera sig och framför allt hitta en lösning på hur man ska lösa problemet. Och det var därför jag skrev den första insändaren för att kunna få igång den här debatten. Men jag tror vi är på god väg nu och jag är öppen för en diskussion med dig om det här. Och hoppas nu att andra tar chansen och säger vad man tycker, det går att påverka om man vill.
Daniel Nestor,
Vimmerby Gymnasium
Starten på ett bättre samarbete
Självklart gör ni ert bästa för att uppfylla allas önskan i kommunen. Men detta Mikael Palm är vad elever vill höra, exakt vad ni gör för att motverka alla problem som finns och uppfylla elevers önskan angående kosten.
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.