Mannen och hemtjänstpersonal väntade på taxibussen men ingen buss uppenbarade sig. När klockan var 12.20 ringde hemtjänstpersonalen till den anhörige som beställt färdtjänst på morgonen.
Den anhörige ringer KLT och undrar var färdtjänstbussen är, de har väntat 1 timma och 20 minuter.
Efter en stund meddelar damen på KLT att det är "den mänskliga faktorn" som är anledning till misstaget.
"Vi kan skicka en färdtjänstbuss men det tar en stund innan den kommer, påpekade man från KLT".
Men det var ju redan försent, klipptiden var ju 11.00 och erbjudandet om försenad skjuts kom12.30.
I det läget är det verkligen svagt att skylla på den mänskliga faktorn.
Vimmerbybo
Svagt skylla på mänsklig faktor
Klockan 08.00 på onsdagsmorgonen ringde en anhörig till en rullstolburen släkting som bor i ett samhälle i Vimmerby kommun till Kalmar Läns Trafiken för att till klockan 11.00 beställa färdtjänst till Vimmerby och ett besök hos frisören som var bokat till 11.30.
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.