Vi som drabbas på sträckan Oskarshamn-Nässjö med indraget Krösatåg, får ytterligare en effektivisering med kraftigt förhöjt biljettpris enligt länstrafikens nya taxor från och med årsskiftet.
Detta är ett beslut av den rödgröna landstingsmajoriteten. Till detta en försämrad tidtabell för arbetspendling, längre restid, byten, sämre komfort etc.
Håller fullständigt med insändaren "Sveket mot pendlarna - så gick det till". Det är vi på landsbygden som blir drabbade och får betala för de misslyckade trafiksatsningarna. Receptet på ökat antal resenärer på landsbygden med kollektivtrafik är ett användarvänligt biljettsystem, fördelaktiga priser och goda möjligheter för arbetspendling.
Det blev en befarad försämring med den regionala kollektivtrafiken med landstinget som myndighet sedan lagen trädde i kraft 1 januari 2012.
Landstingets huvuduppgift är vård, inte trafik.
Före detta tågpendlare, NOJ
Tåget har slutligen gått
Persontrafiken på NOJ "Nästan Oduglig Järnväg" upphör kommande söndag. "Det blir billigare och mer miljövänligt" enligt Carl-Johan Sjöberg trafikdirektör på Jönköpings länstrafik.
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.