Bor man med postadress tex. Åtvidaberg samt alla med "Ej reklam" på postlådan så blir man utan informationen om sommarens aktiviteter.
Är inte andemeningen med denna tidning att alla annonsörer och arrangörer skall få så mycket utbyte, kunder och besökare som är möjligt?
För Sommar i Kinda är väl inte reklam? Vad är det för skillnad på utskicket Kindanytt och Sommar i Kinda?
Information som information. Kommunen anser sig inte ha något ansvar för att detta utskick kommer alla kommuninnevånare till del utan skyller på att man överlåtit detta ansvar på framställaren av Sommar i Kinda, och
att man, hör och häpna, kan hämta tidningen på medborgarkontoret. Tala om kommunal service.
Ta nu tag i detta och se till att alla skrivna skattebetalande medborgare får Sommar i Kinda. Och tala inte om kostnader i fråga om detta utskick när man hade råd att satsa nästan en million på ett arkitektförslag som väl mer eller mindre runnit ut i sanden.
Men detta är väl som med mycket annat i kommunledningen att man svarar, "detta är inte vårt bord".
Vart har slogan "Låt landsbygden leva" tagit vägen?
Folke Pettersson,
Björkfors
Viktigt att alla invånare får information
Nu äntligen har utskicket Sommar i Kinda kommit till de flesta kommuninnevånarna. Och i rätt tid vilket förr om åren varit lite si och så. Men varför inte till alla fast boende i kommunen?
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.