Det anmärkningsvärda med USA-premiären – förutom att den alls blir av i år – är att superhjältefilmen på juldagen även släpps digitalt på strömningstjänsten HBO Max, och ska finnas där under en månad.
Internationellt släpps filmen den 16 december, och troligtvis bara på biografmarknaden.
"Förr eller senare kommer man till en punkt där man mer än allt annat måste välja att dela med sig av sin kärlek och glädje", skriver regissören Patty Jenkins i ett uttalande.
Men beslutet med parallella premiärer är främst ekonomiskt.
Uppföljaren skulle ha haft premiär i juni i år, men har skjutits upp tre gånger. Genom att släppa "Wonder Woman 1984" på såväl bio som på en strömningsplattform hoppas Time Warner – som äger både Warner och HBO – kunna kompensera förlusterna av biljettförsäljningen med nya kunder på strömningstjänsten.
"När vi navigerar genom dessa tider, som saknar motstycke, måste vi i branschen vara uppfinningsrika för att kunna röra oss framåt", säger Ann Sarnoff, vd för Warner Media Studios, i ett uttalande.
Den första “Wonder Woman”-filmen drog in drygt 820 miljoner dollar, eller motsvarande drygt 7 miljarder kronor, i biljettintäkter.