Att locka med tävlingar och priser i form av tröjor, underkläder och sittunderlag med kampanjtryck är ett sätt att få festivalbesökarna uppmärksamma på budskapet.
- Skräckpropaganda har aldrig fungerat, så vi valde istället att visa det som är bra med att inte använda knark, säger Frida Eriksson, som är en av de ansvariga på plats.
Kampanjen som är en del av uppdraget mobilisering mot knark, tillsatt av regeringen under socialdepartementet, riktar sig till 18-25-åringar.
- Vi vill hjälpa till att stärka självförtroendet hos dem som säger nej till knark, säger Frida och menar att de är en viktig motvikt till drogliberalismen.
Balansgång mot knark
Kön ringlade lång utanför kampanjtältet till "Det finns många anledningar till att inte testa knark". Alla som klarade att gå balansgång på en snirklande bana med cyklop över ögonen utan att trilla ner fick pris.
Gå på lina istället för på knark. Klara hela banan och du får en tröja.
Foto:
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!