Cirkeln är så att säga sluten.
- Kampanjen har varit oerhört framgångsrik, säger Frida Eriksson, projektledare på Futurniture som ansvarar för kampanjen.
Efter fyra år var det dags att avsluta arbetet. Festivalen blev så att säga finalen. Och vilken final sedan.
Mest populärt var det att göra en stiltest, för att få fram vilken stil man egentligen representerar. Den hippa, mjuka, rockiga, söta eller stiliga. En tröja som tack uppskattas väldeligt.
- Fem gånger om dagen väljer vi också ut fyra personer som stylisterna Rebexx och Max gör om, både vad det gäller kläder, hår och smink.
Kampanjen tillhör Mobilisering mot narkotika som är en kommitté under Socialdepartementet. Särskilt riktas den mot de människor som är i riskzonen för partyknarket.
- 65 procent av alla ungdomar mellan 16 och 20 år känner igen uttrycket knark är bajs. Och vi konstaterar att vi har nått 75 procent av alla landets ungdomar i samma åldersgrupp.
- Så kampanjen har varit en enorm framgång.
Cirkeln är sluten för "Knark är bajs"
2003 inleddes kampanjen "Knark är Bajs. I Hultsfred.Lika självskrivet var det att avsluta den - i Hultsfred.
Michael Aronsson från Norrtälje, Mia Billing från Nässjö och Daniel Hjelm från Danderyd drog ner stora applåder.
Foto:
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!