Mollie Lindström från Mölndal hoppade snabbt upp i frisören Caroline Johanssons stol och den höga knuten förvandlades till en upptuperad, rockig men samtidigt elegant frisyr. Allt med lite hjälp av ungefär en halv flaska spray, massa tupering och en hel del hårnålar.
Caroline Johansson arbetar till vardags på en salong i Göteborg och under festivalen fungerar hon som frilansande frisör. Sofie Mattsson från Stockholm är produktchef på företaget som för första gången testar Hultsfredsfestivalen som ett marknadsföringsevent. Man vill lansera sin nya serie med rockiga produkter och då passar just Hultsfred väldigt bra.
Hon berättar att med i bussen har man förutom dj-utrustning, frisörstolar, speglar och ett antal solstolar även med sig 400 förpackningar av åtta olika sorters produkter. Sammanlagt rör det sig om 3 200 stylingprodukter, alltifrån spray, vax, paste, lera och gelevax.
Veronica Karlsson
Här skapas de rockigaste frisyrerna
Alldeles intill campingduscharna huserar ett företag som marknasför stylingprodukter. Under festivalen erbjuds besökarna kostnadsfri styling eller att komma in och använda produkter, plattänger och andra hårvårdsprodukter.
Mollie Lindström från Mölndal får håret fixat av frisören Caroline Johansson från Göteborg. När hon får se det färdiga resultatet blir hon överlycklig och eftersom hon länge letat frisör i hemtrakterna resulterar stylingen i dubbel glädje.
Foto:
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!