Och efter första avsnittet står det klart att tv-publiken har strömmat till.
Tittarsiffrorna från MMS visar att det var 2,083 miljoner som såg de två sändningarna av det första avsnittet den 1 december. Förra året hade motsvarande sändningar 1,960 miljoner tittare.
Även på SVT Play har serien gått varm, med en femprocentig ökning av tittandet jämfört med förra årets "Panik i tomteverkstan". Hittills har nästan 811 000 sett Johan Glans, Babben Larsson och resten av gänget på Play-tjänsten.
"Vi är omtumlade och ödmjukt glada! Årets julkalender har överlag mötts av hyllningar från recensenter, men det är vad publiken tycker som betyder allra mest. I år finns de nog ett större behov av en gemensam kontext och att fly verkligheten in i fiktiva världar. Det känns väldigt roligt att vi kunnat möta det behovet med ett varmt och inkluderande innehåll som publiken uppenbarligen har uppskattat", säger Johanna Gårdare, programchef SVT Barn, i en kommentar.