Det skulle egentligen råda febril verksamhet på Ullevi i Göteborg nu, med scener som byggs och barer som fylls inför den tionde upplagan av Summerburst. Nytt för i år var bland annat en technoscen i arenans garage.
Men det får vänta till 2021.
I en tillbakablick säger Anders Boström att festivalbesökarna har ett av de största namnen i genren elektronisk dansmusik att tacka för att Summerburst uppstod.
Skälen var delvis ekonomiska. Det kostar mindre att boka artister till en festival än att arrangera en enskild konsert där artisten även får procent på intäkterna. Så när den franske musikproducenten David Guetta var sugen på att spela i Sverige dök idén till att göra någonting nytt upp.
– David Guetta ville att jag skulle hitta på någonting till honom. Då tänkte jag att vi kör på Stockholms stadion, och gör det till en festival. Vi behövde börja boka massa artister och fick tag i Avicii, Calvin Harris, Eric Prydz, Dada Life med flera, säger Boström.
Rätt i tiden
Från att ha varit ett endagsevenemang med en scen har Summerburst vuxit genom åren. Festivalen lyckades ligga rätt i tiden när den surfade på den enorma elektroniska dansmusikvågen som svepte över populärkulturen för tio år sedan.
Det har också gjorts försök att experimentera med det musikaliska utbudet.
– Vi gjorde ett år med Justin Bieber. Vi fick chansen att testa och sålde en massa biljetter, men folk grymtade lite, "Ta inte ifrån oss vår musik". De var väl oroliga över att popmusiken mer och mer skulle ta över. Efter det året gick vi ut och sade att vi ska hålla oss till det vi kan bäst. Gensvaret blev väldigt bra, säger Boström.
"Blir aldrig bra"
Han hoppas, förutom att det blir en glädjefylld återförening med besökarna, att folk tillåter sig att vara extra närvarande nästa år.
– Förhoppningsvis kommer det att bli så att folk lägger undan sina telefoner och står och tittar på var de är någonstans i stället för att filma när det blir fyrverkerier eller någon går på scen. Det blir aldrig bra film av sådant i alla fall.