Restriktioner i bokhandel väckte ilska

Även bokhandeln upplever hur människor har tröttnat på coronarestriktioner.

Personal i bokhandeln tvingas säga till kunderna att de ska hålla avstånd, skriver Sydöstran. Arkivbild.

Personal i bokhandeln tvingas säga till kunderna att de ska hålla avstånd, skriver Sydöstran. Arkivbild.

Foto: Amir Nabizadeh/TT

Litteratur2021-06-04 10:25

Häromdagen bestämde sig Akademibokhandeln i Karlskrona avskaffa sitt system med att låta varje kund ta en kundkorg och på så sätt enkelt kunna överblicka hur många som är i butiken, skriver Sydöstran. Detta sedan en kund blivit så arg över att behöva ta en korg att han kastat den på butikschefen Linda Blomqvist, vars glasögon gick sönder.

– Det kändes, men det kändes nog mest i själen, säger hon till tidningen.

Butiken får ha högst 25 personer i lokalerna och systemet med kundkorgarna infördes i samband med bokrean. "Ska jag behöva bära på en korg” har varit en vanligt förekommande kommentar.

– Folk blir fortfarande sjuka. Vi har alla ett gemensamt ansvar, säger Linda Blomqvist till Sydöstran.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!