Beskedet om varslet meddelades på tisdagseftermiddagen av vd Johan Hansson.
– Vi kommer att varsla drygt 100 personer om uppsägning, och jag har informerat personalen att särskilt annonsavdelningen kommer att påverkas, säger Hansson till branschtidningen Journalisten.
Hansson hänvisar bland annat till ett annonstapp på över 30 procent i augusti för lokalpressen.
– Vi undersöker möjligheterna att spara på bland annat distribution och övriga kostnader, men lönerna utgör den absolut största kostnaden och ska vi spara behöver vi minska antalet tjänster, säger han till tidningen.
Göteborgs-Postens lokala fackordförande Gabriella Mohoff säger att "alla är chockade" efter beskedet.
– Det är jättetråkigt och folk är förstås oroliga, men vi vet inte än hur det kommer att slå mot olika avdelningar, säger Mohoff till Journalisten.
Stampen Media har omkring 1 500 medarbetare och äger 18 tidningstitlar, bland dem finns framför allt tidningar i västra Sverige som Göteborgs-Posten, Bohusläningen och TTELA.
Koncernen genomförde ett större sparpaket i januari där ett tjugotal tjänster försvann, enligt Journalisten.