Sony Music vill få amerikanerna att rösta

Skivbolaget Sony Music har lanserat en kampanj för att få amerikanerna att gå till valurnorna i november.

"Mitt i en pandemi är det särskilt viktigt att vi alla gör det vi kan för att göra registrering och röstning lättare och mer tillgängligt för alla", säger Sony Musics talesperson om det nya initiativet för att öka valdeltagandet. Arkivbild.

"Mitt i en pandemi är det särskilt viktigt att vi alla gör det vi kan för att göra registrering och röstning lättare och mer tillgängligt för alla", säger Sony Musics talesperson om det nya initiativet för att öka valdeltagandet. Arkivbild.

Foto: Matt Rourke/AP/TT

Musik2020-08-14 15:35

Initiativet "Your voice, your power, your vote" kommer att arbeta för att utbilda och informera om det kommande valet, med målet att öka valdeltagandet. Man kommer bland annat att uppmuntra bolagets artister att delta via sina plattformar.

"Vi är ett globalt företag med huvudkvarter i New York, och vi kan hjälpa till att mobilisera våra amerikanska artister med den information och de resurser de behöver för att göra sin röst hörd", säger en av Sony Musics chefer Towalame Austin i ett uttalande.

Bolaget ger även alla sina anställda en dags betald ledighet på valdagen den 3 november.

Inom ramen för kampanjen kommer skivbolaget att samarbeta med flera olika rättighets- och minoritetsorganisationer.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!