"Modern warfare III" står för dörren, redo att ta sig an spelare från världens alla hörn. Men utanför spelets slagfält pågår en annan kamp – den ständiga katt- och råttaleken mellan fuskarna och spelskaparna.
Redan under höstens betaversion rapporterades spelare använda otillåtna hjälpmedel, exempelvis programvaror som hjälper till att sikta eller se genom väggar.
– Vi har ett stort fokus på att förhindra och stoppa fusk. Vi har en hel avdelning, rikoschettgruppen, som arbetar med frågan. Så snart vi andra ser något går vi ut på Slacktrådar och identifierar problemen, säger Greg Reisdorf, kreativ chef för flerspelardelen vid Activisionutvecklaren Sledgehammer Games.
"Vill respektera spelarna"
Problemet är enormt. I somras meddelade Activision att man stängt av 14 000 konton från förra årets "Modern warfare II" och battle royale-titeln "Warzone". Men kampen lär fortsätta, när fuskarna hittar nya vägar runt de hinder som sätts upp.
– Vi vill respektera spelarna, och se till att de har den bästa möjliga upplevelsen, och om någon försöker att förstöra den upplevelsen för någon annan så vill vi helt klart stoppa den, säger Reisdorf.
Hur stor andel av köparna som ger sig in i flerspelarläget vill han inte gå in på, men han säger att det är här som spelarna lägger ned mest tid i spelet, inte sällan många hundratals timmar.
Det gör att man har en lite annan inställning till banorna, jämfört med den berättelsedrivna ensamspelarläget.
– Vi har ljusare banor. Vi försöker att särskilja oss från de här dystra, mörka tonen i spelet. För om du låter spelare tillbringa hundratals timmar i det så får du dystra, mörka spelare, och vi vill ha glada spelare.
Samma känsla
Nostalgi är ett tema i årets upplaga, där banorna från 2009 års upplaga av spelet har plockats fram och putsats upp med den senaste tekniken.
– Vi jobbade hårt med att få det att kännas som du föreställde dig det, inte hur det egentligen var, säger designchefen Zach Hodson.