Få andra speltillverkare vill konkurrera med "The legend of Zelda" om uppmärksamheten. Man kan förstå dem. Den anrika spelserien har genom åren haft flera titlar som aspirerat på epitetet "världens bästa spel" och det senaste i huvudserien, "Breath of the wild", satte en ny standard för äventyrsspel när det släpptes 2017.
När det den 12 maj är dags för uppföljaren "Tears of the kingdom" är det därför i princip inga andra större spel som släpps under veckan.
"Inte exakt samma"
Vad spelet egentligen handlar om är i stort sett höljt i dunkel, mer än att huvudrollen som vanligt är den alvörade Link och att prinsessan Zelda och den onde Ganondorf dyker upp.
– Precis som i "Breath of the wild" så finns det en stor värld att utforska. Självklart är det inte exakt samma värld, utan den har förändrats på många sätt, säger producenten Eiji Aonuma i en videodemonstration.
Förhandspratet om "Tears of the kingdom" har i stället kretsat kring de flygande landmassorna som finns i riket Hyrule, som Link får möjligheten att utforska. Den andra stora speltekniska nyheten verkar vara de i stort sett oändliga möjligheterna att kombinera olika föremål.
– Du kan sätta samman föremål för att skapa nya vapen med olika effekter, säger Aonuma i demonstrationen och visar hur en pil med ett monsteröga kan bli målsökande, och att en högaffel och en pinne ökar räckvidden.
"Kan göra mycket"
Föremålskombinerandet omfattar också möjligheten att bygga fordon som bilar, båtar och flygfarkoster utifrån fläktar, stockar, ballonger och annat man kan hitta i Hyrule.
– Det finns alla möjliga sorters föremål du stöter på i spelet, och beroende på hur du använder din fantasi kan du göra mycket med dem, säger Aonuma.
Trots att det har gått sex år sedan föregångaren är det fortfarande hybridkonsolen Switch som spelet släpps på, vilket har väckt farhågor. De senaste Pokémonspelen till plattformen har exempelvis dragits med tekniska tillkortakommanden som bland annat skyllts på den numera rätt tekniskt klena konsolen.