Det råder förväntan i luften bland både personal och läsare till amerikanska speltidningen Gameinformer inför släppet av "The legend of Zelda: Tears of the kingdom".
– Folk är jätteupprymda. De skämtar om att "jag är lite förkyld, jag är nog sjuk på fredag" så att de kan spela spelet hela dagen, säger onlineansvarige Brian Shea.
Förväntningarna ska ses i ljuset av att "Tears of the kingdom" är en direkt uppföljare till "Breath of the wild" från 2017.
– Det revolutionerade "The legend of Zelda"-serien, som i sin tur är en av Nintendos äldsta och mest älskade serier. Den utvecklade formeln på så många sätt och belönade utforskning på ett sätt vi inte hade sett i så många andra spel.
Inspirerade "Elden ring"
I stället för långa listor med saker som spelaren ska ta sig an och en karta fylld av markeringar – standard i spel med öppna världar – lyckades spelet locka till utforskning på andra sätt.
– Det har influerat så många spel med sin öppna värld-design, ett sådant spel man kan peka på är förra årets främsta spel "Elden ring", säger Shea.
"Har en hit"
Han har själv fått prova omkring en timme i spelet vid ett förhandsevenemang.
– Det känns som en utveckling av "Breath of the wild. Om man nyss spelat det känner man sig snabbt hemma. Det stora nya är öarna i himlen och de nya mekanikerna känns verkligen intuitiva.
Trots att spelet är Nintendos största släpp i år har den japanska jätten varit rätt tyst. Ibland är tystnad inför ett släpp ett illavarslande tecken, men Shea tror att Nintendo kan unna sig att vara hemlighetsfulla.
– De vet att de har en hit, säger han.