Felet infördes i en så kallad patch sommaren 2010, och har rättats till först nu i slutet av mars, rapporterar Gamespot.
I beskrivningen av vad som rättats till i senaste uppdateringen av "Wrath of the Lich king classic" – nyutgivningen av spelets andra stora expansion – beskriver skaparna att ett av titelns starkaste vapen – hammaren "Val'anyr" – absorberat mer hälsa än vad som var tänkt.
Vapnet gör att den som helar en annan figur också har en chans att skapa en absorberande sköld kring personen i fråga. Den skölden blev dock bättre än tänkt.
Det "var alltid tänkt att den skulle ha ett tak på 20 000 hälsa, men det var ett stavfel i det ursprungliga skriptet (...) som gjorde att absorberingsvärdet var satt till 200 000! Det upptäcktes aldrig av spelarna i original 'Wrath'", skriver Blizzard.
Enligt en av speltesterna var felet, när det väl upptäcktes, svårt att lösa. Skaparna försökte att hitta flera lösningar på problemet innan man upptäckte att buggen orsakades av den extra nollan.