"Världen har sett dramatiska förändringar sedan Quibi lanserades och vår affärsmodell är inte längre genomförbar", skriver Hollywoodmogulen och medgrundaren Jeffrey Katzenberg i ett uttalande.
I april, när tjänsten lanserades sade Katzenberg att Quibi var framtidens modell. Men marknaden var inte redo för affärsidén om originalproduktioner med tiominutersavsnitt som enbart går att se i mobiltelefonen och Quibi tog sig aldrig utanför USA och Kanadas gränser.
Tjänsten lockade tidigt investerare från Hollywood och redan två år före lanseringen hade alla stora filmbolag satsat pengar på Quibi. Trots att det sammanlagt investerats två miljarder dollar lockades inte publiken.
Den nya tjänsten fick svårt att ta marknadsandelar av såväl andra strömningstjänster som sociala medier, det trots 26 unika originalproduktioner med namn som Jennifer Lopez, Jay Leno och Chance the Rapper redan från start.
I ett öppet brev till investerare och anställda skriver Katzenberg och Quibis vd Meg Whitman att de har gjort allt de kan men att de har kommit till vägs ände.
"Vi (har) motvilligt tvingats fatta det svåra beslutet att dra ner på verksamheten, återlämna pengar till aktieägarna och säga hej då till våra kolleger. Vi vill att ni ska veta att vi inte gav upp vår idé utan kamp", skriver de.
I slutet av september uppgavs Quibi ha 710 000 användare i Nordamerika, en minskning med 300 000 från tre månader tidigare. Enligt Wall Street Journal hade företaget räknat med 7,4 miljoner betalande användare inom första året.