1177 inte tillräckligt tillgängligt

1177 verkar vara utformat av en nyutexaminerad 19-åring som hade som första mål att göra sidan enligt senaste tekniken och så svårbegriplig som möjligt för folk i allmänhet.

"Jag har själv arbetat cirka 30 år inom Region Kalmar som administratör, likt förbannat svär jag varje gång jag behöver besöka 1177 digitalt".

"Jag har själv arbetat cirka 30 år inom Region Kalmar som administratör, likt förbannat svär jag varje gång jag behöver besöka 1177 digitalt".

Foto: Janerik Henrsson/TT

Insändare2021-05-05 12:00
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Jag har full förståelse för att framförallt äldre människor har svårt att mäkta med den kryptiska navigeringen. Jag har själv arbetat cirka 30 år inom Region Kalmar som administratör, likt förbannat svär jag varje gång jag behöver besöka 1177 digitalt. 

Varför inte släppa prestigen för att skapa en flashig sida och istället göra den enkel genom att lägga all väsentlig information, det som besökaren efterfrågar, på första sidan man får upp efter inloggning. Som exempel ska jag väl inte behöva navigera mig fram sida för sida om jag behöver förnya ett recept. All uppdatering som leder till en förenkling för alla åldersgrupper är välkommen!